Dag 6 - Miami

Då var det dags att blogga lite mer om resan. Idag bestämde vi oss för att åka till nationalparken Everglades som var känd för att ha alligator och krokodiler. Vi beställde en tour för 49 dollar (ca 400kr) där det ingick transport, en båttur, en show och inträde till parken. Vi blev hämtade efter frukosten och runt 40min senare var vi framme i Everglades. Det var en strålande dag och man kände direkt att idag är en dag man inte ska spendera utan solskydd. Båtturen visade sig vara något av en plåga då det inte fanns något tak utan vi satt och stektes i 30 min. Det värsta var väl att man inte såg en enda krokodil på vägen utan bara träsk, träsk och träsk. Ja, det är fint natur men när man känner sig som en torkad fisk så orkar man inte beundra omgivningen. Något intressant som kaptenen/guiden berättade var att det fanns många pythonormar i parken som inte hörde hemma där. Det är folk som har haft dem som husdjur och sedan släppt dem lösa i parken. De håller på att förstöra ekosystemet efteråt de äter upp djuren som egentligen är till för krokodilerna. Det har gått så långt att ormarna till och med äter krokodiler i brist på mat.


Båten vi åkte med.


Så här såg det ut i 30 min. Vattnet var spegelblankt.


Showen efteråt bestod av uppvisningar av olika djur som man fick känna på. Inget speciellt egentligen, jag skulle säkert ha uppskattat den mer om det inte hade varit så jäkla varmt. Ni kanske tycker att jag klagar mkt på värmen men tro mig, hade ni varit där skulle ni ha tyckt samma sak. 

Showen, han håller i en krokodilunge som heter Snappy ^^


Efteråt fick vi ströva omkring på egen hand i parken men resten av gänget flydde in till restaurangens AC så det blev bara jag och Honey som gick omkring. Fy vad krokodiler/alligator det fanns i parken, typ en vart femte meter. Behövde ju inte åka båtturen. Vi stod ut med värmen i tio min till, sedan flydde vi också till restaurangen. 


Honey och jag i parken.


Väl i hotellet igen duschade alla och stack sen till stranden för att på kvällen äta på en kubansk restaurang. Jag har nu upptäckt att jag inte tycker om kubansk mat ^^

Jag hoppas att det var en dålig restaurang eller så är all kubansk mat torr, friterat eller dränkt i röd sås :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback