Dag 2 - New York

På morgonen (fast det var snarare lunch) tog vi tunnelbanan till China Town för att yam cha (dricka te och äta dim sum). Man märkte tydligt att man närmade sig China Town för alla passagerare byttes successivt ut mot kineser. Restaurangen vi skulle till var full med folk så man fick ta en kölapp och vänta. Vi skulle få vänta i 40 min och alla var redan hungriga så därför stack vi till en Shang Hai restaurang för att "pre-yam cha". Vi sade att vi bara skulle beställa lite men det slutade med att vi beställde 16 Xiao long bao, en halv kyckling, flera tallrikar med olika sorters wonton mm... till 6 pers. Gott var det iaf.

Kom inte ihåg att ta bilder på maten för jag var alldeles för hungrig :p


Efter att ha fyllt magen fick vi vänta i ca 10 min till innan vi fick plats i resturangen vi ville till från början.Det var stort där och de hade ett mycket brett utbud. Kändes verkligen som om man befann sig i Hong Kong för det var kantoneser överallt och tanter med vagnar som skrek ut sina dim sum. Hur som helst så tog vi sjukt mycket mat och jag höll på att dö av mättnad :p

Första omgången, vi åt nog i 3 omgångar fast vi tog inte lika mycket mat i de andra omgångarna.

Bild på restaurangen.


Efter maten gick vi över till den närliggande stadsdelen Soho som var känd för shopping. Honey hade inga shorts med sig och han var i desperat behov av något annat än långa jeans. På vägen besökte vi även Italy Town. Jag köpte inget alls men hittade kläder åt Honey. Nån gång så blev vi av med de andra så vi gick runt själv i stan och det var lika bra att ge upp att hitta dem. Alldeles för mycket folk. Jag var törstig och vi gick till ett fik för att handla dricka och gissa vad, där satt dem och drack varsin smoothie hehe. Måste vara jag och nån i gruppen som tänker likadant för det var ju samma sak igår :p
Det började att regna så vi gick runt lite till och sen stack vi tillbaka till hotellet för att vila lite och planera vad vi skulle äta för kvällsmat.

Honey framför Italy Town.


På kvällen åkte vi till Korea Town (K-Town) och tog nån Barbuequerestaurang. K-Town består typ bara av en eller 2 gator så det är mycket mycket mindre än China Town som är flera kvarterer stort. Som redan skrivet i tidigare inlägg så var det gott. Efter maten tänkte vi besöka Empire state building men priset för att åka upp var alldeles för högt, minns inte riktigt hur mkt men det var inte värt det iaf. Vi gick till Times Square och satte oss på några stolar och vilade. Då fick några av killarna syn på KFC-reklamskylten och bestämde sig för att testa. Jaaa... man förstår varför amerikanerna är tjocka. Efteråt tog vi metron tillbaka till hotellet för att sova för nästa dag ska vi till Miami South Beach!

Dessa hängde i restaurangens vägg, fanns bild på Rain och ägarinnan(?)

Korean side dishes! Yummy!

Grillen är i mitten av bordet och tanten servade oss konstant.

KFC-reklamen.

Det var alltså två friterade kycklingfiléer med ost och bacon emellan. Urk...

Kommentarer
Postat av: Helena

ahh så mkt mat! jag vill också yam cha, det är kul när man är många och kan beställa mycket.

hehe tänkte först säga att kfc är väl inte så hemskt, ganska gott till och med och sen såg jag de sista bilderna...

Postat av: Anonym

det heter snarare little italy än italy town...

2010-07-03 @ 10:13:58
Postat av: Anna

Ja, yam cha ska man vara många ^^

KFC-grejen blev jag nästan lite äcklad av, alldeles too much.

2010-07-03 @ 15:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback