Bussresa uppåt

På bussen idag klev en tant på och satte sig bredvid mig. Hon måste ha hällt hela parfymflaskan på sig för det luktade så himla mycket. Det var ingen äcklig doft men det var bara för mycket, blev typ illamående. När jag äntligen hade vant mig någorlunda vid lukten så börja hon prata i telefon, ganska högljutt. Sen började hon sms:a istället och den människan var inte snabb på att skriva. Hon stötte till mig varenda gång hon knappade in något och efter fem minuter undrade jag vad fan det var för uppsats hon höll på att skriva i mobilen. När jag kikade så hade hon bara skrivit fyra rader :s
Tydligen skulle hon av i Jönköping också så hon ställde sig upp och började ta på sig när vi närmade oss stationen. Det absolut sista hon gjorde var att spruta parfym över hela sig själv igen. Herregud, försökte hon döda mig eller?

Nåja, jag överlevde attacken och klev på bussen till Norrköping efter 40 minuters väntande. Första timmen hände inte så mycket men så började killen framför mig få damp. Han "skuttade" sittandes i sättet och ett tag satt han och knäppte som en galning med fingrarna. Sen verkade han ha fått nån magsjuka också för att sprang på toaletten tre gånger under en timme, varav en gång gick han ut, tvekade och gick in igen (så egentligen gick han på toa 4 ggr).
Antog att han hade rökabstinens eller något, så fort bussen stannade vi nån station flög han ut och rökte. Han kanske tom rökte i toan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback