Glad midhöst!

Idag är det midhöstdagen enl. den kinesiska kulturen och då ska man äta månkakor (en efterrätt som är superdupersött och onyttig så jag ska inte äta det). Vi ska inte fira så mycket eftersom mamma inte känner sig så engagerad längre (man tröttnar väl efter åren). Att både fira svenska och kinesiska traditioner tycker jag är väldigt kul eftersom man behåller något av ens ursprungliga kultur samtidigt som man accepterar nya kulturer.

Igår hann jag kolla klart higurashi 2 och den var superbra, mycket bättre än ettan. Slutade att jag gick och la mig vid 00:35 vilket jag inte har gjort på flera veckor (och det var nästan standardtiden då jag bodde i norrköping :p)!!!

Idag blir det slappning med anime och nds. Ahh, lördagar är det bästa som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback