1/2 Prince

Åhh, igår bestämde jag mig för att läsa lite manga för det var så längesen jag gjorde det. Jag började läsa 1/2 Prince (en av de populäraste shoujo-mangan på onemanga.com) och gud så bra den är. Den handlar om att i framtiden spelar typ alla mmorpg som är superrealistiska (och dessa spelar man när man sover, så man lever ett normalt liv på dagen och spelar i en annan värld på nätterna). Man känner smärta, smak, doft, beröring ja, precis i den riktiga världen (gud vad jag också vill spela ett sådant spel :p).
Tjejhuvudrollen börjar spela ett nysläppt sådan spel och blev den första som loggade in och fick därför en speciell önskning av gm (gamemasters). Hon ville bli en kille eftersom hon var trött på hennes tvillingbrorsas gnäll om att tjejer har det mycket lättare i mmorpg. Det fick hon och hennes karaktär bli värsta hunken (inkl hon dreglar över honom (dvs dreglar över sig själv hehe)).
Grejen är att karaktärernas utseende/kön baseras på den riktiga spelaren så ingen vet om att det är en tjej bakom hennes karaktär. Detta leder givetvis till massa roliga komplikationer.  Inte ens hennes tvillingbrorsa känner igen henne i spelet utan ser henne som en rival då hon omedvetet snor alla hans tjejer. hehe

Det var längesen jag läste en sådan bra serie. Är ni mmorpg-nördar är denna ett måste, annars är det ett väldige bra tidsfördriv ^^

Kommentarer
Postat av: Helena

låter kul, ska kolla upp den. Tack för tipset!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback