Tur, retur och otur

Tur - Idag tog jag och Pia en tur till linköping för att ha seminarie och munta i webbprogrammeringskursen. Seminariet hölls på engelska vilket vi inte hade förväntat oss, det blev mest Pia som snackade och jag upptäckte att jag definitivt inte var den med sämst engelsk-uttal där. Shiit va vissa är kassa verkligen. Men jag är inte mycket bättre höhö. Muntan gick bra för oss båda och det blir minst en 4:a sade läraren ^^ Jag är riktigt stolt över det vi har åstadkommit faktiskt, lärt mig massor! På eftermiddagen tog jag även en tur till stan för att göra vissa bankärenden.

Retur - Vi åkte hem från Linköping och jag kom hem från stan.

Otur - På Swedbank (där jag skulle hämta id-kort) var det 11 pers framför mig men vara en "kassa". Så jag stack till bibblan för att låna Coraline (som jag förovrigt läste ut efter 2 timmar, filmen kan nog bli riktigt bra så den ska jag se). Jag lånade även en annan bok av eoin colfer. Hur som helst så gick jag till Norde efteråt och där var det 50(!) nummer före mig. *Suck*. Jag gick tillbaka till Swedbank för att se att jag hade missat det numret jag tog förut med 1. Gahhh! Drog en ny lapp och väntade. Det var många som hade tagit lapp och sen stuckit så det gick snabbt. Jag hade 39 och det var ingen som kom fram på 35, 36, 37, 38. När det äntligen var min tur gick en tant före och hon hade tydligen 38 men hann inte komma fram. Hur jävla långsam är man liksom. Killen i kassan sa att han skulle ta mig senare och så plingar det till nummer 40 och jag gick fram dit istället men så ropade killen att han skulle ta mig efteråt. Jaha, så nr 40 fick gå före mig, jävla orättivst, som tur så tog nr 38 inte så lång tid på sig så jag fick mitt id-kort iaf. 
Jag gick tillbaka till Nordea för att upptäcka att de stängde 15.00 och klockan var 15.13 så de släppte bara ut folk och inte in folk. Det jobbiga är att man kunde se igenom glasdörren och nästa nummer som skulle betjänas var MITT nummer. OMG liksom, nu måste jag tillbaka dit imorgon. Hade de inte stängt så tidigt skulle timingen idag vara perfekt nästan.

Kommentarer
Postat av: Helena

fyndig rubrik!

vad frustrerande att missa sitt nr med ett och sen att de stänger när det är ens nummer...

lycka till nästa gång



Postat av: anna

hehe, tack, jag tyckte själv att det var ganska fyndigt ^^

2009-05-29 @ 01:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback