En (väldigt ofokuserad) tenta-p

Imorgon är det dags att dra igång och plugga ljudteknik på allvar, verkligen otaggad när det är fint väder och jag har typ 1000 grejer att göra med bokföring, skriva över konton, betala folk och sånt. SKa till banken imorgon IGEN för att fråga efter blanketter, kan ju passa på att läsa lite i boken jag lånade sist.

Sthlm-besöket med styrelsen var jäääääääääääättekul. Vi åkte vid 9 och åt frukost i nyköping (vid bron). Sedan parkerade vi (väldigt långt från gröna lund) i sthlm och gick sådär 3 km innan vi tog bussen (som förövrigt kostade 30kr(!)och var verkligen fullsatt med folk så att vissa inte kom på). På gröna lund så åkte jag "fritt fall" som första karusell. Herre gud vilken ångest jag kände när satt längst upp. Jag ville verkligen inte åka och det var jättejobbigt, trodde att stolen skulle falla av och att jag skulle dö. När jag satt där uppe och led så tiltade dem stolarna så man tittade ner istället. OMG, jag var helt oförbredd på det! Kallsvettades som fan och var skräckslagen, det var verkligen en jobbig känsla. Sen åkte man ner och jag skrek tills jag tappade luften :p Undrar om det skulle vara mindre jobbigt om man blundade istället? Ska nog testa nästa gång.

Lustiga huset var jätteskoj, sista rummet var verkligen helt vacko, man gick typ helt snett och jag försökte verkligen gå rakt, men det gick fan inte, balanssinnet var helt rubbat :p

Spökhuset var en jättebesvikelse, det kostade 40kr att gå in och vi blev inte rädda en enda gång. Gruppen före oss bestod av ett gång småungar som inte vågade gå vidare så vi kom ikapp dem. De blockerade vägen så att nästa grupp kom ifatt oss, slutade med att vi var en grupp på 20 pers + , stor chans att man blir rädd liksom.

Efter spökhuset åt vi glass och sen satt alla på en bänk och bara degade i en timme, jag somnade och det var jätteskönt hehe.

Vi gick ca 5-7 km till restaurangen och hämtade upp emil och tina på vägen. Vi åt på en persisk restaurang med jättegod lammfile, nåt jag kan rekommendera. Det bästa var att det var sektionen som betalade hehhe.

Dagen blev väldigt lyckad och jag gillar verkligen att det finns många museum och ställen man kan besöka i sthlm. Hoppas verkligen att jag får ett ex-jobb där ^^


Kommentarer
Postat av: Helena

oohh låter jättekul! jag vill också testa lustiga huset!

tenta-p innan sommarlov är värst...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback