En inte så lyckad tur

Gårdagens besök på Tosslille blev lite av en besvikelse. Jag gick upp vid 5.30 och tog bussen till Knutpunkten där vi bland annat träffade Emelie, hehe. Efter att ha bytat tåg och buss kom vi fram till Ramsåsa som var fel busshållplats (Skånetrafiken kan man fan inte lita på) och hamnade bredvid en bondgård. Jag fick ringa Honey 3-4 ggr för att fråga om väganvisningar. Vi gick in i en skog som var fyll av insekter. Så himla obehagligt och det var svinvarmt också. Efter ca 35-40 minuters promenad kom vi äntligen fram till Tosselilla och väntade i ca 10 min på att de skulle öppna.
Nästa problem är knottar! Fyfan de var överallt på en!!! IIIIhhhh, så äckligt! De fastnade på armar, ben, ansikte, hals och i maten man åt, tar man bort dem så är de tillbaka efter 1 min. Alla utom Helena blev typ galna på dem.
Vattenlandet var jättekul trots att det flöt döda insekter överallt om man kollade noga (mest knottar). Vi testade nästan alla ruschbanor innan nästa dåliga sak inträffade, strömavbrott! Det var strömavbrott i hela Tosselilla och inget fungerade. Vi stack till den vanliga badpoolen och lekte där, det var skoj. När vi var beredda på att åka hem så kom strömmen tillbaka och vi testade de grejer vi inte hann göra innan strömavbrottet. En av ruschbanorna gjorde fan ont alltså.
När vi skulle duscha visade det sig att de hade ingen duschrum och de enda duscharna som fanns var såna utomhus bredvid poolerna. Vi fyra duschade alltså utomhus bredvid en massa andra människor (med badkäder på förstås :p)
På hemvägen frågade vi personalen efter busshållplats för vi vägrade gå igenom skogen igen och de pekade mot en mycket nämre och skogsbefriad hållplats! I lund åt vi på VIggo som hade mycket goda hamburgare (tack för tipset honey ^^).
Väl hemma igen kände jag att jag hade blivit sjuk :( nästan bara rann och jag hade problem med andningen. Febern kom vid 2 på natten och jag har sovit tills nu ungefär. Känner mig dock bättre, förhoppningsvis är jag frisk imorgon. Nu kommer lite bilder från besöket!



Ramsåsas busshållplats, inte fan var det lätt att hitta till Tosselilla därifrån!



I kö till biljettkassan, alla vi var lagom trötta efer värmen och den långa promenaden!



Testkörde en BMX-cykel, det var ganska läskigt vid u-svängarna :p



Bild på knottarna, de syns inte så bra men det var massor av dem!



Tarzan-landet! Jag tänkte att det här skulle vara piece of cake eftersom jag hade klarat av höghöjdsbanan men det var inte lätt när man hade stövlar på sig.



Honeymoon på Viggos, mums mums mums!


Tyvärr tog jag inga bilder på vattenlandet för jag hade låst in kameran. Jag kan nog med stor säkerhet säga att jag inte kommer att sätta min fot på Tosslilla igen på de närmsta 10 åren.

Kommentarer
Postat av: Helena

hehehe så olika synvinklar vi gav våra inlägg

hoppas du kryar på dig snart!

Postat av: betty

härliga bilder :) förutom bilden på camillas rygg. äckliga kryyyyp :(!!

2009-07-15 @ 21:48:27
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Erica

Haha, du låter som oss när vi var på Röstånga sommarland för ett antal år sedan, typ "aldrig mer!". Men det verkar som ni har haft jätteskoj ändå.



Grattis på födelsedagen! =)

2009-07-18 @ 20:16:01
URL: http://jicachan.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback