Fredagsskoj!

Idag har jag gjort ganska mycket saker som jag tycker är kul. För det första fick jag sova ut vilket var riktigt skönt! Jag satt en stund vid datorn, kollade på anime medan jag åt lunch och mötte sen upp kära and på innegården. Efter en omfamning ala Peter Pan (använd fantasin! :p) tågade vi ner på stan.

Första stoppet var bibblan där jag lånade en fantasyserie som Helena rekommenderade. Efter det gick vi till H&M för att handla en foundation och en ögonskuggsborste (inte en sån av gummi). Jag ville egentligen ha en foundationborste också men tänkte att min puderborste skulle duga.

Vi försökte även göra ett stopp på Trappan för jag skulle hämta kassorna men nicke sa dörren som vägrade ge med sig. Hur fan ska vi komma åt våra pengar?!! Jaja, det löser sig på nåt sätt.

Väl hemma igen satte jag igång att experimentera med sminket. Den foundation jag köpte var riktigt bra som Sandy sa. Gillar den verkligen ^^. Jag testade att göra s.k. smokey eyes och det gick ganska bra. Måste medge att det var väldigt svårt att rita en eyeliner på sig själv! Upptäckte även att jag behövde en ny ögonfransböjare för min gamla (som jag har haft i typ 4-5år) är kass.
Jag tog några bilder på resultatet men bilderna var så dåliga att det inte är någon idé att lägga upp dem.

Snart ska jag äta middag och kvart i sju ska jag träffa linda och baka en kladdkaka tillsammans till ölkvällen. Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Helena

hej hej! om böckerna, det är tydligen inte en trilogi men bara tre har kommit ut så länge. Ettan tyckte jag var bäst, tvåan och trean hade lite tråkiga och ofantasyaktiga miljöer. Lycka till med sminket!

Postat av: Nabbe

Vilken foundation köpte du? Om den är bra ska jag också köpa den:)

Ha en supertrevlig kväll!

P.S Mitti säljer världens bästa ögonfransböjare och den kostar bara 40kr...Helt otroligt!

KRAM

2009-01-16 @ 22:07:20
Postat av: Nabbe

Vilken foundation köpte du? Om den är bra ska jag också köpa den:)

Ha en supertrevlig kväll!

P.S Mitti säljer världens bästa ögonfransböjare och den kostar bara 40kr...Helt otroligt!

KRAM

2009-01-16 @ 22:08:39
Postat av: nabbe

Vilken foundation köpte du? Om den är bra ska jag också köpa den:)

Ha en supertrevlig kväll!

P.S Mitti säljer världens bästa ögonfransböjare och den kostar bara 40kr...Helt otroligt!

KRAM

2009-01-16 @ 22:10:46
Postat av: Nathalie

Kan inte du testa o sminka "smokey-eye" på mej, har aldrig fattat hur man gör :-)



2009-01-17 @ 12:55:49
Postat av: Anna

Helena: Jo, jag såg det när jag sökte på serien (att det var en kvadrett alltså, eller vad det nu heter). Har inte börjat läsa dem än.



Nabbe: Det är DreamMatte Mousse från Maybelline New York som jag köpte, funkade skitbra på mig ^^



Nath: Javisst ^^ Ska bli kul att det är jag som sminkar dig för omväxlings skull :p

2009-01-17 @ 13:18:11
Postat av: nabbe

OMG, ser att jag skickade tre inlägg:P hehe

2009-01-18 @ 14:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback