Kallt! Panik! YAY!

Det är verkligen sviiiiiiiiiiiiiiiiinkaaaaaaaaaallt i Skåne just nu. Kändes som att mina tår skulle gå av för jag tappade känseln i dem när jag stod i Lund och väntade på det försenade tåget. 

Idag har på många sätt varit en hektiskt dag, först var tåget till Malmö från Lund försenat så jag och Pingu fick stå och frysa. Väl på jobbet fick vi äntligen igång våra system i acceptanstest-miljön (vi har tidigare bara kört i utvecklingsmiljön). Det var verkligen yippie och yes eftersom det har varit ett jättestort problem. Det är kundmöte idag och Lennart (vår handledare) som hade tänkt demostrera en del av vårt ex-jobb bestämde sig då att vi kör det i acceptansmiljön (där inget var förberett för demostrationen). Vi slängde snabbt ihop förberedelserna och gick sedan ner i konferansrummet och testade. Gissa om det funkade eller? NOOOOOT! Vi satt i ca 2 timmar därnere och felsökte och till sist skulle kunderna komma. Då gick vi upp och fortsatte att felsöka. Jag och Micke fick inte lunch förrän vid klockan 15.00 och stackars Lennart fick ingen lunch alls. 

Trots det så verkade det har gått bra och eftersom det var första systemtestet vi någonsin hade gjort så tyckte vi att det gick bra. Det är även rätt kul att allt är så sista minuten också, som i skolan hahha.
Såg idag att det inte blir någon strejk på BA!!! HURRAY AND DOUBLE YAY! JAPAN HERE WE COME!

Kommentarer
Postat av: Helena

Yay! Vad bra! Då ses vi snart!

Postat av: Camilla

JAA!! Nu kan vi traffas for shopping :D

2009-12-18 @ 21:20:34
Postat av: Anna

Absolut!!!

2009-12-19 @ 11:00:46
URL: http://sephchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback