Longing for Layton to come to my village with a box

Snart är den här, den efterlängtade uppföljaren till min favorit ds-spel, Professor Layton and the Diabolic Box!!! 24 aug släpps den och det passar perfekt eftersom jag skriver min tenta den 21.de. Dock har jag inget nät hemma och jag vet inte om det är så populärt att ladda grejer via skolan hmmm.... Jaja, det löser sig på ett eller annat sätt ehehehehe. Längtar längtar längtar!!!

Jag har pluggat reglerteknik de senaste dagarna och det går ganska segt, vet inte om jag pluggar på rätt grejer för de har bytt examinator. I värsta fall får jag väl ta det vid oktober istället. Angående japanresan är jag och yin lite osäkra nu eftersom boendet kostar så himla mycket, mkt mer än själva flygbiljettern. Sen ska man ju resa runt, äta och göra massor med grejer som kostar en del. Gahh, man kanske är för girig som ska göra 2 st utlandsresor inom loppet av ett halvår, speciellt när man är en fattig student heh.

Igår kom jag att tänka på om det inte är längtan som gör livet uthärdlig att leva. Att man längtar efter då man har ett jobb så man kan få pengar. Att längta efter en resa eller att längta efter en bok, ett spel eller att få se en person. Att man tänker "efter den här dagen är jag en dag närmare det jag längtar efter". Ju mer saker man längtar efter desto gladare är man eftersom man blir glad när det man längtar efter är äntligen här. Jag längtar efter väldigt mycket grejer så det borde betyda att jag är en glad människa (jag längtar typ till varje måltid heheh). Att man längtar betyder att man har hopp för framtiden är vad jag tror. Vad längtar ni efter?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag längtar efter att få ta studenten ^^

2009-08-18 @ 22:09:26
Postat av: Helena

du kan ladda ner det när du kommer till Linköping!

Hur dyrt blir boendet? Ni skulle väl bara stanna 2 veckor så ca 200kr*14 = 2800, det är väl inte mer än flyget? Det hade varit jätteskoj om ni kom!

På tal om längtan så tror jag det finns både bra och dålig, jag tycker inte om att längta efter/sakna Jakob! Men det är kul att längta till Japan!

Postat av: Anna

Huh? Var hitta du så billiga boenden? På den länken ni skickade? Det är väl inte dubbelrum då?



Längta är ju inte samma sak som att sakna. Längta är något som sker i framtiden medan saknad är något som har skett.

2009-08-19 @ 10:37:14
Postat av: Helena

jag kollade precis på länken jag skickade och när jag sökte så fick jag upp:

twin private shared bathroom, ca 200kr/dag och person

det är på ett hostel kallat asakusa smile

2009-08-19 @ 19:55:00
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback