Varför står det en tom flaska i kylen?

En händelse i köket idag.

Person A öppnade kylen och en tom 0,5l colaflaska ramlar ut (för den tredje gången idag).
"Hallå B, varför står det en tom colaflaska i kylen?"
Person B går ut i köket. "Va? Du menar colaflaskan?"
"Ja, den ramlar ut hela tiden." säger person A.
"Jag brukar lägga en flaska snett framför så ramlar den inte." säger B och förevisa i kylskåsfacken.
När A rör dörren några gånger ramlar flaskan ut.
"Ja, men du behöver ju inte öppna och stänga dörren så många gånger." säger B.
"Den har ramlat typ varje gång jag har öppnat dörren." säger A och stänger kylskåpsdörren försiktigt. "Varför har du en tom flaska i kylen?".
B mumlade något som A inte hörde och blev ombedd att upprepa sitt svar.
"Jag vet inte, jag drack upp den och la den där." sade B.
"Jaha, men varför lägger du en tom flaska i kylen nu?"
"Jag vet inte." säger B nonchalant och går tillbaka till sitt rum.
"Vilket bra svar." berömmer A med en smula ironi.


Detta skådespel utspelade sig givetvis mellan mig och Jenny för knappt nån timme sen. Den är en aning modifierad för jag minns inte allt i mitten men början och slutet är korrekta iallafall.
Kanske kan någon fatta varför man har en tom flaska i kylen och förklara det för mig, för jag förstår inte, och uppenbarligen vet Jenny själv inte varför hon har en tom flaska i kylen heller.

Nu har tenta-p börjat (den började för fyra dagar sen) och jag har äntligen kommit igång med att plugga, wohooo.

Hejsvej!

Kommentarer
Postat av: Helena

heheh vad bra att ni kommer överens.
hoppas du såg månkakorna i kylen, de är från nathalie

Postat av: Nathalie

hehe.. månkakorna är till dej o jenny från morsan :-)

2007-10-16 @ 15:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback