nu är det dags för tenta-p lalallalalalala

ähum, rubriken ska inte läsas utan sjungas med jesper o kasper o jonathan-melodin.

Nu är äntligen alla PM klara och även all reglerinlämning + lab klara och inlämnade!!!!!!!!!!! wehooooooooooo!!!

De senaste tre veckorna har varit hemska, usch, inte bra för den mentala hälsan, märkte det när flera på 3cants mötet igår sade att de hade känt prestationsångest, brytit ihop m.m. 
Jag kan iofs förstår men samtidigt tycker jag att det är vårt eget ansvar att ta hand om oss själva och se till att vi mår bra. Därför tycker jag mer synd om de utbrända för att de inte kan ta hand om sig själva än för att de har för mycket att göra och inte klarar av det. Jag menar, i grunden är det vi själva som bestämmer hur mycket vi kan göra och det är vårt val, ingen annans. Givetvis får man står för konsekvenserna av sin handling, men det handlar återigen om välja att tillfredställa andra eller se till att man själv mår bra.

Ja, det var dagens fundering det. Jag har nog blivit immun mot prestationsångest efter att ha varit projektledare för Mettes Karriärsdag, eller så är det för att jag har fått bättre självkänsla. Jag bryr mig helt enkelt inte längre lika mycket om all negativ kritik (inte konstruktiv) som folk så lätt kan få ur sig.

Idag har jag även kollat på priserna för tågbiljetter till hbg, tur och retur låg på 1000-1200kr. ehehhe... jag tror jag åker hem vid jul. Bussalternativet finns ju alltid men jag orkar verkligen inte sitta 6,5 timmar (och nu pratar vi om enkelfärd) på en buss.

Ja, livet leker igen iaf! Freedom! Bless tenta-p ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback