busy

Mycket att göra denna vecka, och förmodligen nästa vecka med.

Igår bestämde jag mig för att läsa c++, retorik samt skön litteratur (ja, den heter skön litteratur och inte skönlitteratur) utöver de 3 obligatoriska kurser som vi har. Detta betyder att jag kommer att läsa 36hp och ha 4 kurser i period 1 och 3 i period 2 (litteraturen går på halvfart). Det känns väldigt skönt att kunna läsa något som inte är teknisk, jag behöver det verkligen! Jag hoppas att jag inte kommer att arbetar ihjäl mig bara, har ju balen att tänka på då också. Jag funderar även på att välja till datamodeller men ja... jag tror inte att jag kommer orka läsa 42hp.

Nu när man kan välja egna kurser känner mig sådär stor och ansvarsfull (jag iaf). Samtidigt kommer valångesten och jag vet inte vad jag ska läsa så det är lika bra att ta allt ifall man skulle ångra sig. Väldigt farligt att tänka sig om man inte verkligen är beredd att satsa all sin tid på plugget, vilket jag inte kommer att göra :p

Dagens glada nyhet:
Jag har äntligen skrivit klart PM 1 och börjat smått på 2an.
wehoooo

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad är skön litteratur för ngt då? Jag skulle vilja läsa retorik jag med... men det kommer väl sen

Postat av: anna

ja, skön litteratur man analyser texter, litteraturhistoria och dramaturgi och sånt tror jag.

2007-10-03 @ 18:49:20
URL: http://sephchan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback