PVU och kickout

Jag trodde att den svåra tiden var förbi, men icke! Nu är programvaruutvecklingprojektet i full gång och det tar verkligen tid! Det jobbigaste är att folk är stressade och de vill liksom göra saker hela tiden. Jag är kvalitéansvarig och min roll är egentligen att vi tänker på vad det är vi egentligen för under hela projektet. Men som sagt är folk stressade och bryr sig mer om att få klart grejer än att tänka efter om det verkligen är bra. Jag har förståelse för dem men det försvårar mitt arbete :(

Det som jag tycker är jobbigast med arbetet är faktiskt en av mina gruppmedlemar,  denna tycker att projektet är skit och elände. På de senaste möten har denna mest suttit tyst och lekt med sin mobil eller ipod eller vad det nu är. När vi sitter i datorsalen för att jobba så sitter denne bredvid och räknar matte. För mig känns det som att denna bara hänger med projektgruppen för att få godkänd. Det tråkigaste är att jag inte vågar ta upp problemet med själva personen för att jag är en konfliktundvikande person. Grejen är att jag nog kan mena att vara mer anklagande än vad jag menar att vara och det blir en mycket större grej av det hela än vad det egentligen är. Jag borde verkligen bli bättre på att hantera konflikter, framförallt våga att starta en konflikt, men det sitter så djupt inrotad på något sätt, att man ska inte ställa till problem o.s.v. 

För att byta ämne så hade vi kickout i Mettes Karriärsgrupp i går hos Mari och hennes sambo Johan. Det var supertrevligt, det blev mycket snack och god mat. Det kändes vuxet på något sätt, att man kan konversera på en bra nivå med folk man inte känner. Ja, det fick mig att känna mig gladare ^^

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår vad du menar med konfliktundvikande... Jag är nog likadan. Och det blir svårare att säga till om man inte känner den så väl heller. Du kanske kan prata med de andra i gruppen och så kan ni ta upp det tillsammans med den som inte samarbetar.

Postat av: Anna

jo, det lär väl bli något sådan. Fan va jag är trött, jobbade till 05 igår. *gäsp*

2007-11-11 @ 16:45:10
URL: http://sephchan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback