I väntan på kravspecen

Nu ska jag beklaga mig lite mer om pvu-projektet. Kravspecen ska in i imorgon (för andra gången) och jag och de andra kvalitéansvariga väntar på att de andra ska skriva klart den så att vi kan "rätta" och kommentera den. Det är konstigt att vi alltid ligger så efter i tidsschemat (som vi typ inte har?). Ja, det är ju inte så jobbigt för mig som bara behöver sitta hemma och vänta på att den ska bli klar, tycker att det är mer synd om dem som stressar ihop den inatt och sen måste upp tidigt som fan för att kolla igenom det vi har rättat och kommenterat. Ja, jag skulle inte vara den som behövde göra det.

Typiskt att precis när jag har bestämt för att endast plugga 8-17 vardagar så kommer pvu-kursen och förstör min planering. Tycker att det kan nog vara väldigt bra att ge järnet på 8 bestämda timmar om dagen och sen kunna skita i allt skolarbete efter kl.17 och på helgerna. Men med en så stor projektkurs så går det ju inte riktigt.

Ja, kursen är ju inte så illa egentligen, men eftersom den är obligatorisk istället för valbar så känner nog flera treor att de är tvingade till den här kursen och är inte alls engagerade. Det är synd för negativa känslor sprider så så snabbt. Mitt engemang för projektet har också dalat ganska mycket, mest berorende på att det är så luddigt om vad en kvalitéansvarig ska göra.
"Se till att det ni gör håller en bra kvalité"

No shit, men vad fan är bra kvalité??? Skulle ha valt någon annan post där det är mer klart om vad man ska göra. Å, andra sidan så är det ju en nyttig erfarenhet, att vara så okunnig :p

Det bästa med det här projektet är iaf att man kan skämma bort sig själv med gott samvete. Bara för att jag ska sitta uppe sent i natt så ska jag äta kladdkaka med vispgrädde. weehoooo ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback