Sushisugen!

I dag när jag satt på gästföreläsningen i GDK-kursen blev jag vansinnigt sugen på sushi. Givetvis beslöt jag mig snabbt för att unna mig själv den goda maträtten. Efter mötet i eftermiddagen begav jag mig på ett äventyr (och ett äventyr var det verkligen) till ICA i stan för att inhandla ingredienser. För det första var det kallt och blåsigt, för det andra var det is och snö överallt och jag höll på att halka minst tre gånger. Väl inne på ICA såg jag att de hade varken grötris eller surimisticks ohnoes! Det suger verkligen att det bara finns en matbutik i stan. Eftersom riset saknades hade jag inget annat väl än att gå hela vägen till Hemköp (som ligger vid skolan). Med andra ord gick jag från skolan till stan, från stan till skolan igen och därefter hem efter att ha köpt fisk på vägen också.


Nåja, lite motion skadar ju inte, hade det inte varit så förbannat kallt skulle det nästan ha varit trevligt. Gott blev det iaf.

Sushitallrik köpt från Japan. Väldigt fint!


Den höga rullen i bakgrunden är full med avocado och crabstickröra. Rätt gott faktiskt, de var överblivna saker men man ska ju inte slösa så jag skapade en sushivariation av det.

Imorgon ska jag på fototur med Magnus och kanske Emil också.

Kommentarer
Postat av: Helena

mm ser jättegott ut! jag saknar avokadosushi

Postat av: Erica

Vad piffig din blogg har blivit. Jättefin. Kul med bilder.



Sushi är alltid gott. Undrar om man hade tyckt de om det hade varit enda alternativet varje dag...? ^^;

2010-01-31 @ 12:43:20
URL: http://jicachan.livejournal.com
Postat av: Anna

Åh, tack!

Nu har jag äntligen lite tid till över och kan arbeta med designen på bloggen :p



Det finns ju många variationer av sushi så det dröjer nog ett bra tag innan jag skulle tröttna.

2010-01-31 @ 15:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback