Not again :(

Noooo! Jag är sjuk igen :( Fattar verkligen inte varför jag har sämre immunförsvar när jag är i Skåne (fler bakterier/virus/folk här?). I norrköping blev jag inte sjuk alls lika ofta, nu vaknar jag ganska ofta och brukar känna mig lite dålig (tror dock att det beror på sömnbrist för det brukar gå över efter nån timme) men igår kände jag mig verkligen illamående. Dock tänkte jag inte ge efter för kroppen signaler (hah, det är jag som bestämmer över min kropp) så jag åkte till knutpunkten och tog tåget ändå. Halvvägs till lund mådde jag snabbt sämre och insåg att jag inte var så stark som jag trodde så jag steg av i lund och tog tåget hem igen. Med andra ord spenderade jag 2 timmar med att åka fram och tillbaka :s
Mina föräldrar trodde att jag hade fått svininfluensan men jag mår bättre nu så jag hoppas inte det iaf. Jag har dessutom fått tid för vaccinering på tisdag men jag är osäker om jag ska ta det eller inte. Det som talar för är att jag slipper smitta andra och det som är emot är att det inte är tillräckligt testat, man vet ju faktiskt inte om det kan leda till problem i framtiden. Sen är jag faktiskt lite grym och tänker på fitness of the survival, de som har dött av influensan är ändå de som redan är sjuka (vad jag vet iaf).
Nu ska jag lägga mig i sängen och göra stirra upp i taket ett tag till. Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: cyc

För att ditt hem är mögligt.

2009-11-06 @ 14:54:12
Postat av: Helena

hoppas att du blir bättre snart! slå på skype så kan vi snacka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback