Lördaaaag!

Idag har jag sovit ut, antagligen sovit alldeles för mycket för jag drömde skumma drömmar. Jag kände mig klarvaken klockan 6:10 men somnade om och låg kvar i sängen tills 11:10. Jag får så dåligt samvete när jag går upp så sent, känns som att jag slösar bort hela dagen. Imorgon ska jag iaf gå upp runt 8 för att sätta mig vid datorn istället hehe.

Idag på menyn blir det Dom Yum Gong soppa (stark thailändsk soppa med räkor) och Gam Sung (vietnamesisk stekt fläskkarre med ris) samt tillbehör. Låter gott eller hur? Lyckades till och med övertala honey att komma över trots att han sade igår att han skulle stanna hemma. Problemet är väl att det är jag och Ping som ska laga middagen så vi får väl se hur det går. Jag är (och kommer att förbli) grymt imponerad av min mamma som brukar laga mat åt 10+ pers varje lördag, och det brukar alltid vara värsta festmiddagar med flera rätter. Hon har dock många fler års erfarenheter i köket än vad jag har. Min mamma är den bästa kocken jag vet ^^ (när det gäller det kinesiska/vietnamesiska köket).

Någon gång förra veckan när jag var sjuk och stannade hemma och åt frukost kom pappa in i köket. Det första han sade var: "Har du tvättat håret igen? Du är ju sjuk." (Grejen är att jag föregående dag hade duschat/tvättat håret och mina föräldrar hade sagt att jag skulle vänta med det tills jag blev frisk för att inte göra sjukdomen värre). Jag sade att jag inte alls hade tvättat håret på morgonen och han svarade: "Jaha, men det ser så glansigt och skinnande ut".
Hehe, jag tar det som en komplimang pappa :p

***************************************************************************
Note: Det blev mest Ping och moster som lagade maten, jag hjälpte bara till att skära grejer. hhehhe

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja! Moster lagar verkligen riktigt god mat :D

Jag kommer förbi imorgon vid 12-13 tiden och hämtar gitarren :-)

2009-12-05 @ 15:52:51
Postat av: Anna

Ja, gör det, jag är hemma hela dagen

2009-12-05 @ 19:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback