Lördagsstädning och söndagscaching

Rubriken är beskrivning på hur min helg ser ut. Idag ska jag städa och, ifall nån vill göra mig sällskap, geocacha lite och sedan åka till honey och äta tillsammans. Min mamma jobbar idag så det blir ingen vietnamesisk mat ikväll yay (för er som inte vet så brukar vi ALLTID äta vietnamesiska mat på lördagar och jag gillar inte fisksåsen de använder i 90% av maten)!

På söndagen ska jag och honey på visning i malmö och då ska vi passa på att geocacha en del, ska bli så kul!

Jag har blivit så trött på sistone, det tär på krafterna att bara sova 7,5-6,5 timmar om dagen och pendlar i ca 3 timmar varje dag. Förhoppningsvis så vänjer jag mig vid det i sinom tid. Igår vad det en som pensionerade sig och bjud på värsta lyxfrukost och tårta på fikarasten, såå himla gott. Folket började skämta om att alla som slutar måste göra så, även ex-jobbare heheh. Han som pensionerades fru och några till blev dock upprörda över att chefen inte var där och höll tal till honom för han hade trots allt jobbat 40 år på Tieto. Jag tänkte, orkar bry sig. Han själv verkade inte bry sig iaf.
Han sade förresten något i sitt tal som jag reagerade på, "Jag är inte längre en vara, jag är inte längre mitt CV, jag behöver inte längre kämpa för att framhäva mig själv utan kan bara vara den jag är". Det tyckte jag lät ganska fint och lite bittertt på något sätt.

Nej, nu ska jag borsta tänderna och sen städa. SKa väl över till sandy och höra med henne om hon vill ta en cache i ättekulla. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback