En kort arbetsmåndag

Idag slutade jag tidigt från jobbet eftersom jag skulle till ett läkarbesök på eftermiddagen. Besöket gällde eksemet jag har haft på min högra en hand en längre tid. Det har liksom försvunnit och kommit tillbaka flera gånger så jag tänkte att det var dags att ta itu med saken. Läkaren var jättetrevlig och det blev ett kort besök eftersom det var tydligen en ganska vanlig sjukdom och han visste direkt vilka salvor jag skulle använda.
Det hela slutade med att jag betalade nästan 500kr för besöket + salvorna, dyrt!!! Förhoppningsvis så ska de hjälpa, annars skulle jag dit efter sex veckor. Dock visste han inte säkert varför eksemet uppstod från första början, han hade en teori om att jag kan ha haft sår på min hand och så ha det blivit infekterat och aldrig läkt ordentligt. Jaaaa, kanske det.
Grejen är att min mamma också får sån eksem om hon kommer i kontakt med vissa metaller, det kanske är samma sak för mig, jag vet bara inte vad det är för metall jag är allergisk mot (om jag nu ens är allergisk mot nån metall).
Vi får hålla tummarna att salvorna hjälper ^^

Kommentarer
Postat av: Helena

oj vad dyrt, hoppas salvorna hjälper!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback