Mitt livs sista(?) skolredovisning över!

Idag hade vi redovisning i kursen GDK där vi agerar ett reklamföretag åt ett låtsascykelföretag. Kursen går ut på att man ska hitta på/skapa ett namn, logga, grafisk profil samt en produktfolder som ska användas i reklam syfte. De första två grupperna blev typ helt sågade av publiken (vi) och examinatorn/labbass. Den tredje gruppen var skitbra, deras målgrupp och produkt var helt bisarrt men alla de tre höll sig helt gravallvarliga igenom hela redovisning. Asgrymma, fattar inte hur de kan hålla sig för skratt, helt klart bland de bästa redovisningar jag har sett i skolan. 
Vi var grupp 4 så vi fick gå upp efter dem, vi hade gått igen redovisningen en gång tidigare imorse och då var det rätt mycket flum. Jag flummade till det ännu mer under själva redovisningen men meningar som "Vingen sitter där för att symbolisera att fågeln flyger ut ur sidan och köpa en cykel." Det mesta jag sa hade jag inte tänkt säga alls men det verkade som att jag lät tillräckligt övertygande för ingen ifrågesatte. Tomas, vår examinator tyckte att att vi skulle få en eloge flera gånger för vårt arbete var så genomtänkt ^^ Yeeeesh!!! Känns skönt att min sista redovisning i skolan gick så bra. 

Det känns att mitt liv har ändrats till det bättre på den senare tiden. Jag tror att det beror på att jag njuter av att vara student i tre veckor till. Att ex-jobba på Tieto har fått mig ett inse hur mycket jag kommer att sakna studentlivet. Faktum är att jag är glad över att jag hade två kurser efter mig så att jag inte skulle ta examen direkt efter ex-jobbet. En sista chans att vara "fri" innan man kommer in i arbetslivet. 

Nu ska jag återvända till min berättelseskrivning, otroligt vad mycket inspiration jag har fått på den senaste tiden :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback