Locke Lamora

Har precis börjat läsa bok 2 ur Gentlemannarövarna och den är så bra! Det absolut bästa är dialogerna, speciellt Locke när han är sur, det är så vulgärt och överdrivet att man inte kan låta bli att skratta.
"Jag ska ta hela hans förbannade palats och köra upp det så långt i röven på honom att han få stentorn till tonsiller."
LOL. Man måste bara tycka om Locke, han är så cool.

Historien utspelar sig i en fantasy-värld och Locke är antagligen den bästa tjuven/bedragaren i världshistorien. Man får följa med på hans kuper mot hederligt folk. Det är också en av anledningarna att jag gillar berättelsen, det är kul att man för en gångs skull är på den "onda" sidan. Skulle vilja se en filmdramatisering av böckerna.

Kommentarer
Postat av: Helena

ohh! jag vill också läsa den! Håller med om att Locke är cool.

Postat av: Anna

Jaaaa! Han måste vara den absolut coolaste bok-karaktären jag har stött på. Tydligen är han bara runt 20år i andra boken, trodde faktiskt att han var äldre än så. Det ska bli sju böcker totalt så det blir mycket att se fram emot om det fortsätter att hålla i samma stil ^^

2010-03-20 @ 21:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback