I Miami och lappar sol

Redan inne på min tredje dag av USA-resan. Så himla kul det har varit hittills! Vi har ätit massor med god mat under de två dagarna vi spenderade i New York och nu är vi i soliga Miami. Stranden här är sååååå fin, värsta paradis! Vi testade på att köra vattenscooter, hahaha skitkul. Man accelerade så himla snabbt, var lite scary i början men sen var det bara kul. Dock var det lite jobbigt när saltvattnet stänktes in i ögonen och sved.

Vi har hunnit med att på New Yorks (bästa?) sushirestaurang och det var nog den dyraste restaurangen jag nån sin har varit på. Vi valde rätten Omakase där man själv fick bestämma ett pris (lägsta var 90dollar vilket är 720sek) och sen fixade kocken en måltid baserade på dagens färskheter och priset man har valt att betala. Vi valde att äta för 100 dollar (800kr) och det var svingott. Vi fick väl totalt 4 smårätter innan sushin (som förövrigt är den godaste sushin jag nånsin har ätit). Tydligen fraktades det fisk från Tsukiyi fiskmarknad till den restaurangen varje dag. Zen sushi heter restaurangen om ni vill besöka den, rekommenderas om ni inte tycker att det är för dyrt :p

Andra dagen stack vi till China Town för att yam cha, kändes som att man helt plötsligt befann sig i Hong Kong haha. De hade typ allt och funkade precis som i HK. På kvällen åt vi på en koreansk restaurang som Rain tydligen hade besökt hihi. Det var jättegott med Bi bim bop (testa både en kall och en varm variant och den kalla var godast) och koreanskt bbq. Kul att de bara spelade låter man kände igen (dbsk, wonder girls, snsd, big bang ^^).

Det var en liten update från mig. Bilder får ni när jag kommer hem igen.



Kommentarer
Postat av: Helena

waa det låter jättekul! avundsjuk!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback