Dag 9 - Bahamas

Nästa morgon hade vi anlänt till Bahamas och vi har beställt en snorkelutflykt. Efter en härlig frukost ute på balkongen gick vi i land och mötte upp gruppen. Det var mycket folk och vi fick vänta ett tag på båten som skulle ta oss ut till ett rev där vi kunde snorkla. Själva båtresan var behaglig för det blåste friskt och det var skönt att sitta och njuta av värmen för en gångs skull :p Vi fick instruktioner om hur vi skulle göra och när vi var framme fick alla hoppa i.
Att snorkla är kul... men väldigt smärtande. Vattnet där var sjuuuuukt salt, aldrig upplevt något liknande. Det kom in vatten i ögonen och det sved som bara den. Ibland kom det ner vatten i andningsröret och man kände verkligen hur det sved utmed hela matstrupen när man råkade ta en klunk. Undrar om det är bakteriedödande? :p
Hursomhelst så var det ändå spännande för man simmade bland fiskar och fick se ett fint rev, vi fick vara i vattnet i 60 min men för mig och nästan alla andra så räckte det med 20 min. Hemfärden var lite jobbigare också, jag kände mig åksjuk och vi åkte mycket långsammare så det blåste inte så mycket vilket gjorde så det blev väldigt varmt. Tyvärr tog vi inte med oss kameran så vi har inga bilder från snorklingen.


Tillbaka på kryssningen igen tog jag en välbehövande dusch och sen gick jag och Honey ut och åt. Jag har upptäckt Wipe out Cafés goda hamburgare och åt typ en varje dag :p

På kvällen var det iaf finkläder som gällde så jag fick chansen att använda min blåa klänning som jag köpte i Saw Grass Mill. Kvällemålet var god men tog lång tid för alla beställde flera förrätter och flera huvudrätter. Men gratis är extra gott!
Min huvudrätt som jag åt 2 av.

Honeys ena huvudrätt.

Fick personalen att sjunga för Sidi :p (fast han inte fyllde år)

Dagens handduksdjur: en hund!

Kommentarer
Postat av: Helena

så kul med snorkling, har aldrig fattat riktigt, måste man hålla röret ovanför vattenytan? Då kommer man ju inte så långt ner...

åhh maten ser god ut. jag måste också börja spara till en kryssning!

Postat av: Anna

Ja, man måste hålla röret ovanför vattenytan för att andas men ibland kommer det in vatten om man råkar dyka lite för mycket. Det var mycket fiskar så man kunde känna dem med händerna ^^

2010-07-19 @ 12:31:51
Postat av: Helena

Hoppas du fick min födelsedagshälsning, jag skickade den med hotmail. Vad gillade du presenterna?

2010-07-22 @ 13:37:35
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-11 @ 13:04:50
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback