Dag 5 - Miami

Idag hade vi planer på att åka till nationalparken Everglades eller testa på Sky Diving men en i vårt sällskap mådde inte bra så istället hyrde vi cyklar från hotellet och bestämde oss för att utforska South Beach och Miami (stan). Vi cyklade ut vid 11 tiden vilken var en väldigt dålig idé. Gud sååååå varmt det var. 5 min senare var man dränkt i svett. De andra ville till och med cykla på sand (som gör det 10ggr tyngre att cykla) så jag och Honey svängde av och cyklade på väg istället hehe. Som förväntat kom vi fram till slutet av den långa långa stranden tidigare än dem så jag och Yin passade på att bada medan vi väntade på dem. 


Stranden slutade till vänster om bilden. Varmt varmt varmt.

Vi cyklade vidare in mot stan men kom fram att vi aldrig skulle orka cykla i den här värmen ändå till centrala Miami (det skulle säkert ta 1 timme till med cykel). Istället stannade vi vid BK och beställde vatten och kylade ner oss. Vi cyklade tillbaka till hotellet för att duscha och fräscha upp oss. Lunch gick vi och beställde från en närliggande snabbmatsrestaurang och jag tog en kycklingrulle, måste säga att pizzeriorna i Svergie gör godare rullar :p. Restaurangen hade bilder uppsatta på väggen som talade om att Paris Hilton och Nicky Hilton och ett gäng andra kändisar som jag inte kände igen hade varit där och ätit. 


Burger King.

På väg till restaurangen kom det även fram en snubbe och undrade om vi ville festa inatt. Han var en scout som letade efter folk till fester och sade att det var en förfest med free drinks och sen skulle de ordnar limousine-skjuts till nån klubb där Shaggy skulle spela. Det skulle kosta 40 dollar för tjejer och 60 för killar hade jag för mig. Min första tanke när han sa Shaggy tänkte jag på han i Scooby Doo men jag antar att det inte är han :p Hur som helst så tyckte jag att det var rätt dyrt ändå.
På kvällen bestämde vi oss för att cykla till stan för att äta där och sen cykla tillbaka. 40 min senare hade det hunnit bli mörkt och vi hade inga cykelljus och vi cyklade precis bredvid motorvägen så det kändes lite farligt. Vi stannade och vände tillbaka. Det blev fort ännu mörkare och det fanns inga cykelvägar så det kändes helt livsfarligt att cykla brevid bilar som gasade förbi. Vi skulle till en kinesiska restaurang i South Beach som Yin trodde sig kunna vägen till men givetvis så visade det sig att han inte kunde det. Vi cyklade trötta tillbaka till hotellet där vi beställde mat från den kinesiska restaurangen istället. Rätt gott men min mamma lagar bättre. Där satt vi till sent på natten och spelade ett kortspel som hette Phase 10 (tog 3 timmar att spela klart). Trevligt och kul.
Cykelfärd igen på kvällen.

Honey som var ledaren.

Kinamat på hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback