Dag 4 - Miami

Strålande sol, blått vatten, Miami YAY! Idag gick vi till stranden så fort vi var klara med hotellfrukosten (som förövrigt är bra). Det var varmt och alla ville ner i vattnet direkt. Man fick även en badboll från hotellet hehe. Som nämnt i tidigare inlägg så testade vi även på Jet Ski (vatten scooter). För 60 dollar (480kr) fick man låna en i 50 min. Jag och Yin delade och turades om att köra men man blev så trött i armen av att hålla i ratten så vid slutet ville ingen av oss styra :p

Stranden!

Eftersom det var så varmt gick vi till en pastarestaurang för att äta lunch. Det tog säkert bara 10 -15min att gå dit men det kändes som en evighet för det var såååå varmt. Vi stannade och gick in i butiker på vägen för att få kyla ner oss i deras AC haha.
Den "långa" vägen till South Beach-stan.

Fanns en butik på vägen som hette Alvin's Island ^^. Alla butiker sålde i stort sett samma sak, badgrejer och souvenirer.

Min lunch, väldigt god pizza. Bevis på att man inte behöver ha många olika ingredienser för att något ska bli gott.

Gruppbild.


Efter lunchen ville de andra till stranden igen men jag ville inte få så mycket sol på mig så jag och Honey stannade på hotellet och vilade istället. På kvällen åkte vi in till Miami (stan) för att äta på en rekommenderad sea food restaurang, Garcia. Vägen dit var helt mysko, trodde ett tag att taxichauffören hade lurat oss och skulle släppa av oss i en gränd och råna oss. Men efter ett tag kom vi fram till restaurangen välbehållna ^^. Där beställde vi lite förrätter och testade dagens rekommendation som var red snapper. Det var faktiskt inte så gott, förrätterna var mycket mycket godare. Red snappern var alldeles för salt och torr enligt mig. Sen blev det tebax till hotellet.


Vilade i hotellet medan de andra gick till stranden igen. De hade en väldigt fräsch och fin lobby.

Jag älskar ostron!!!

Red snapper som inte var så gott.

Kommentarer
Postat av: Helena

ohh stranden, ser ut och vara jättekul! hotellet såg också fint ut.

jag fattar vad du menar med hettan btw, det är inte kul att ha cyklat fram till skolan, ta av sig ryggsäcken och märka att ryggen är helt blöt...

Postat av: Anna

Jag är en person som föredrar för kallt än för varmt. När det är kallt kan man ta på sig mer, men när det är för varmt så finns det ju en begränsning till hur mkt man kan ta av sig :p

2010-07-03 @ 15:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback