Dag 1 - Resa/New York

Resan började med att jag och Honey tog tåget till Kastrup och som vanligt sov jag som en stock. Det tog ett tag att checka in och man blir utfrågad av flygpersonalen när man stod i kö. Det var de vanliga frågorna som "Vem har packat din väska?" "Vet du vad som finns där i?" bla bla bla. Jag och Honey fick inte sitta bredvid varandra men vi bytte med folk på planet så det var ok. För första gången i mitt liv lyckades jag hålla mig vaken och kollade på två filmer på planet hehe. Draktränaren (som var bra) och Wolfman (som var skitkass). Flygplansmaten var helt okay. 

På tåget till Kastrup innan jag somnade.



Flygplansmat.


När vi väl kom fram till New Yorks flygplats irrade vi runt en stund innan vi visste hur vi skulle ta oss till hotellet. Vi tog Air shuttle till nån centralstation och därifrån tunnelbanan till hotellet. Fyfan vad varmt och kvavt det var i tunnelbanan. Kändes som att man hade gått in i en bastu. Otur hade vi också för vi fick vänta runt 30 min på tåget (det kändes som det iaf). Lägg till att man var trött, hungrig och hade tung packning på sig (ville inte lägga ner min ryggsäck på golvet för det var äckligt).


Air Shuttle från flygplatsen.


Väl framme vid hotellet duschade vi snabbt och begav oss ut igen. Yins 4 kompisar från Borås var redan i New York och de hade skickat mail om att de skulle åka till Central Park idag. Jag och Yin åkte dit utan några större förhoppningar att träffa på dem för Central Park är gigantisk och full med folk. Innan vi gick in i parken gick vi i stan för jag var hungrig och ville äta något. Vi gick förbi flera cafeér och jag bestämde mig till sist för en. Otroligt nog så satt Yins kompisar därinne och fikade, hur sjukt som helst! Alla vi sex gick sen till Central Park där vi chillade och snackade. Det var skönt och svalt bredvid sjön så vi satt där ganska länge. Sedan blev vi hungriga igen och gick till en rekommenderad (av nån matbloggare) japansk restaurang, Zen Sushi. 


En gullig hund utanför caféet, synd på den klippta svansen. Många hundar i New York har klippta svansar vilket minskar deras gullighetsfaktor!


På väg längre in i Central Park.

Fanns folk som gjorde megastora såpbubblor, lyckades inte fånga en stor på bild. Den ni ser på bilden är liten i jämförelse, de stora var ca 1m i diameter.


Här satt vi ganska länge och vilade.
På väg mot Zen sushi.
Zen sushi har jag redan berättat om i tidigare inlägg och jag har inte så många bilder på maten för Carries kamera tog bättre bilder. Får lägga upp dem när jag får hennes bilder ^^
Testade kall Green tea på Zen. Jag föredrog den varma versionen men Yin gillade den kalla (han drack 3 glas).

Kommentarer
Postat av: Helena

Yay bilder!

Varför klipper de av svansarna? Det måste ju göra ont!



Postat av: Anna

Yin säger att det är för att hundar viftar för mycket med svansar och slår folk/saker/sig själv. Men jag tycker att en hund utan svans är bara en halv hund.

2010-07-02 @ 15:08:16
Postat av: yin

kupering av svans är vanligt förekommande i många länder, men är olagligt i sverige.

2010-07-03 @ 10:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback