Alla hjärtans dag (två dagar tidigare)

Igår (fredag) firade jag och Yin vår fjärde alla hjärtans dag eftersom jag ska tillbaka till Nrkpg på söndag. Egentligen gjode vi inget speciellt, lagade mat tillsammans och åt. Yin hade inte ens städat lägenheten och jag tyckte att det var hur sunkigt som helst. Jag tvingade honom att städa medan jag förberedde maten hehe.
Vi åt entrocte med unggrillade grönsaker, campijonstuvning och potatisgratäng. Hur gott som helst, entrecote-bitarna var hur dyra som helst också (men väldigt mumsiga).


Så gott!


Ikväll blir det nyårsmiddag för imorgon är det nyårsdagen! Enligt den kinesiska traditionen ska man duscha med blad från en viss växt tre dagar innan nyår för att tvätta bort orenligheter. Jag gjorde inte det för jag duschade igår istället (och utan bladen). Man ska även betala alla sina skulder innan nyårsdagen men det går rätt dåligt med det också för jag är skyldig mina föräldrar 200 000+ kr :s
Vi får hoppas att jag får ett bra tigerår ändå ^^  (gah, fyller 24 iår, I'm getting old!)

Kommentarer
Postat av: Helena

waa ser jättegott ut! potatisgratäng mums!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback