Mystiskt, härligt, glatt, otroligt och mysigt

Med de sex orden kan man beskriva min dag idag. Jag, honey och Emelie tog som vanligt 7:10 tåget från knutpunkten och det ropades ut i tågets högtalare att en av dörrarna i mitten-del-tåget inte gick att stänga så tåget skulle bli lite försenat. Efter ytterligare 10 min hade de fortfarande inte lagat dörren utan ropade ut att de skulle koppla bort sista och mitten-delen av tåget så det skulle bli trångt. Ytterligare 10 min efter det ropade hon ut igen att den sista-delen hade tydligen inte hört henne alls så de satt fortfarande kvar och det skulle bli ännu mer försenat.
Nåja, vi var äntligen på väg efter ca 25 minuters försening och de sade att vi skulle få vänta på startsignaler eftersom vi inte var prioriterade. Jag trodde iaf att vi väntade på en sådan signal när vi stannade vid ramlösa station (stationen efter knutpunkten, tåget hade alltså kört i 2-3 min). Vi stannade där jättelänge och det senare tåget körde förbi oss *suck*. Vi väntade och väntade och väntade och då sade dem i högtalaren (som förresten var trasig så tjejen som pratade iden lät som terminator-arnold) att vi väntar på en ny lokförare och att ingen fick gå av tåget för att vi inte hade någon lokförare. Hur i all sina dar kan en lokförare bara försvinna? Så himla mystiskt! Var det "nähh, fyfan, får jag inte köra först så skiter jag i att köra. Nu går jag hem!"?
Hur som helst så blev folk jätteupprörda för att ingen fick gå av, speciellt några som skulle hinna med flyget från kastrup. De tjatade och skällde på personalen så de blev utsläppta och ringde efter taxi. Undrar om man verkligen fick göra så, alla är väl alla. Eller finns det undantagsfall i deras regelverke att de som hade bråttom till flyg fick bli avsläppta ändå?
Nåja jag kom fram i malmö 9:05, alltså 1h och 13 min försenat. Jag skulle ha kommit fram tidigare om jag hade tagit tåget en timme senare. Det visade sig att en av mina kollegor tog samma tåg och vi sällskapade till tieto, där berättade han att lokföraren hade kört mot röd signal så han hade blivit avstängd. Shit vad snabbt man blir avstängd som lokförare alltså. Och så himla otur att det skulle hända.

Väl framme på jobbet åt jag frukost (tur att jag hann med den iaf :p) såg jag att jag hade KLARAT REGLEREN!!!!!!!!!!! OMG!!!!!!!!!!! Jag har inga tentor efter mig längre (dock 2 kurser)! SÅ himla HÄRLIGT! Blev så glad efteråt. Var faktiskt glad hela dagen heheh.

Jag och Honey skulle ta samma tåg hem så jag tog tåget där man behövde byta till ett annat tåg vid lund. Gissa om det tåget också blev försenat eller? Herregud, det är nästan otroligt hur mycket otur med tåg man kan ha på samma dag. Tåg blev 15 min försenat så jag skulle ha kommit fram före om jag hade tagit nästa tåg. Och pga förseningen missade vi det snabba tåget till hbg.

Blev dock glad igen så fort jag fick träffa honey och vi firade min reglerframgång och hans försenade födelsedag med 30 bitars från kyoto. mums! Sen tittade vi på Bankjob (typ ocean elevens föregångare). Den var rätt bra men det tog ett tag innan jag fattade vem som var vem. Så mysigt med honey, sushi och film!

Nu är jag hemma igen och är skittrött. Ska borsta tänderna och lägga mig. Imorgon är det alvins 1 års kalas!

Kommentarer
Postat av: Helena

grattis till reglertekniken! nu har du nog haft tillräckligt med tågotur för resten av året

Postat av: Anna

Tack tack tack, ja, vi får hoppas på det.

2009-09-06 @ 09:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback