vem är stieg, vem är jan, vem är olof palmes barn

stieg i rubriken är iaf stieg larsson som har skrivit män som hatar kvinnor som jag läste ut i söndags (eller egentligen måndag eftersom jag blev klar med det klockan 2 på natten typ). Boken var ganska bra, jag skulle vilja se mer av detektivarbetet och mindre om hans promenader i naturen. Det var väldigt mycket personbeskrivningar och huvudpersonernas tankar vilket var rätt segt att läsa ibland. Jag gillar verkligen lisbeth, hon är cool, dock skulle jag inte ha gillat henne i verkligen tror jag. Michael är värsta lössläppt och av någon anledning vill alla tjejer (från 20år till 50+) ligga med honom. Undrar om det inte är stieg larsson egna fantasier det där.

Hur som helst så var boken rätt obehaglig för den tar upp obehagliga ämnen. Jag brukar klassa hur bra en bok är genom vilka i vilken mängd den kan frammana känslor av mig. Böcker som får mig att skratta eller gråta brukar jag tycka är bra :p  Män som hatar kvinnor fick mig att känna obehag ist'llet och det är lite nytt men likväl en känsla.Den är spännande iaf. Kan rekommenderas att läsa. Den blir mycket bättre från och med ca sidan 300.  


Kommentarer
Postat av: Helena

hehe jag vet inte om jag vill läsa en bok som inte blir bra förrän efter 300 sidor...

Postat av: Anna

den är ganska bra innan också, men vid 300 blev den mycket bättre ^^

2009-05-20 @ 10:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback