En melankolisk dag

Idag har jag känt mig lite smått melankolisk, vet inte varför riktigt för det har ändå varit en trevlig dag på stan/fika med zara, jenny fick beskedet om att hon får plugga i korea i sommar och jag har sett på melodifestivalen. Men allt idag kändes bara... ja, inte så kul. Konstigt att man har känt sig så glad och energifylld de senaste dagarna och idag hade all energi och positivitet försvunnit. Nåja, inte allt positivitet men ni förstår vad jag menar, att man inte riktigt bli så glad som man borde bli när man får veta vissa grejer. Jag fick reda idag att jag fick 5:a på agiltentan men jag tänkte bara, jaha, då slipper jag omtentan iaf. Ingen riktig banzai som jag skulle ha hurrat ut i vanliga fall. 

Ändå finns det en positiv sida med att känns sig nerstämd, jag fick inspiration till en ny berättelse vilket var väldigt länge sen. Undrar om alla författare måste befinna sig i ett tillstånd av light-depression för att kunna producera text? Kanske bara är jag som är sån. Känns nostalgisk att börja skriva igen btw, och då menar jag inte bloggandet fast det var ett tag sen det också.  

Kommentarer
Postat av: Helena

grattis till 5:an!

Du kanske känner dig lite nere för att det är så dåligt väder, det blir nog bättre snart!

Angående skrivande så känner jag på samma sätt fast det är inte berättelser utan dagboken som jag tar fram när jag är nere.

Postat av: yin

Alla författare knarkade under romantiken :)

2009-05-15 @ 09:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback