Studiebesök i STHLM del 1

Wehoo, studiebesöket i sthlm var skitkul! Jag tog massor med bilder (med min dåliga mobilkamera) men orkar inte lägga upp så många. Delar även in studiebesöket i två inlägg så att det inte blir så långt :p

Dagen började med att jag gick upp 6.30 för att käka frukost och göra iordning mig. Vi samlades 7:15 vid skolan och körde iväg i två fullsatta minibuss. Sov mesta av färden för jag var fortfarande jättesömnig.
Vi kom fram till SVT lite innan 10 och därefter fick vi lite föreläsning om SVT och deras onlineklipp. Vi streamades live över webben hahah.
 Strax därefter fick vi en guidad tur i SVT och det var sjukt stort. Lite förvånad blev jag när jag fick veta att många program från 3:an, 4:an och 5:an spelades in här, bl.a. Let's dance vars studio vi besökte och det var jättestort och jättefint.


Spana in hur många lampor det är i taket :p




Bolibompastudion som höll på att sändas!




Godmorgonsoffans soffa som låg i korrioden :p



Vi fick besöka deras verkstad där de höll på att bygga melodifestivalen scenen, såg även lite dekor och grejer de som skulle användas i nästa julkalender ^^
Efter verkstan besökte vi SVTs kostymförråd, shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit alltså, de hade allt och mycket. 2 våningar med kläder kläder kläder, hattar, masker, bling bling, skor, skärp, slips, ja allt! Så där får gärna min garderob vara (fast bara med snygga kläder hehe)



Teo försöker spela mystisk, massor med kronor i bakgrunden :p


Efter det fick vi se på en live-nyhetsrapport sändning och även besöka deras "riktiga" studio och kontrollrum. Det var riktigt kul faktiskt, alla var glada och hade kul i studion. Lunchrestaurangen på SVT hade jättegoda rätter också, det ska dem ha plus för :p



Godmorgon Sverige soffan som alla passade på att sätta sig i heheh.


Efter lunchen begav vi oss vidare till specialeffektföretaget Archlight AB.

Kommentarer
Postat av: Helena

wow låter jättecoolt!hade ingen aning om att så många kanaler spelade in där... håller de redan på med julkalendern!

Postat av: Nabbe

GRYMT :D

2009-02-03 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback