Nyårsmiddag!

Nu har Helena och Jakob åkt hem igen och det har verkligen varit supertrevligt! Pizzorna i fredags (som Jakob bjöd på, tack Jakob!)  var goda och efteråt spelade vi spel. Vi testade "Alibi Saknas" och "1000 blank cards" eller vad den nu hette. Jag lagade även en hallonpaj som var populär, eller så berodde det på att vi hade några kort i 1000 blank cards som gick ut på att man skulle äta paj, hehe.

Idag vaknade vi sent eftersom vi somnade så sent igår. Det blev en promenad till stan där vi åt lunch på Café Paus som hade goda sallader. Det var mycket folk för vi kom ungefär vid lunchrushen, fick vänta i 10 min på bord. Fattar inte att folk inte kan skynda sig lite när de ser att folk väntar på deras bord. Det är nästan så att de medvetet ignorerar det och tar så lång tid på sig som möjligt.

Hemma igen sminkade jag Jenny och Helena, hehe, det var kul. Blev nöjd med resultaten ^^

Egentligen skulle Jenny (Yu) och Emma också komma på nyårsmiddagen men de både drog sig ur så vi var bara fyra som firade ändå. Vi orkade inte alls laga så mycket mat som vi sade att vi skulle så drygade ut middagen med två rätter från spicy hot istället :p. Alla blev jättemätta men vi lyckades ändå klämma i oss kladdkakan som vi hade som efterrätt.

För er som inte vet så är den kinesiska nyårsafton inte förrän imorgon, men det är lättare att fira på lördagen så vi firade i förväg.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en stund innan jag sover. 

Oyasumi minna-san!

Kommentarer
Postat av: Camilla

新年快樂! ^^

2009-01-25 @ 21:16:06
Postat av: Helena

tack för att ni bjöd över oss! Gott nytt år!

Postat av: nabbe

Ursäkta att jag är sen. Men GOTT NYTT ÅR kära Anna!

2009-02-03 @ 21:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback