Något jag aldrig tröttnar på...

svaret är givetvis SUSHI (och honey enligt begäran från personen själv :p)!!! Det är så gott och man kan variera mycket med pålägg! Sen ser det så fint ut också ^^
Jag har testat sushi från 3 olika ställen i hbg, fuji, kyoto och nihon och favoriten just nu är oavgjort mellan fuji och kyoto (dock är kyoto lite billigare än fuji). Ni ska få se lite bilder på godbitarna sen. Först ska jag berätta om hur duktig jag och Honey var idag för vi har städat huset. Mamma, pappa och moster kommer hem imorgon (egentligen idag för klockan är efter 24:00) så jag tänkte att det är väl självklart att man ska städa för att de ska komma hem till ett rent hus. Det tyckte dock inte min bror kiet, han ansåg att det inte behövdes så han lyfte inte ett enda finger för att hjälpa till. Istället låg han i sängen och spelade NDS hela tiden. Tycker verkligen att det är oansvarigt med tanke på att föräldrarna har lämnat huset i våra händer och för mig är det en självklarhet att man städar huset. Förstå mig verkligen inte på honom, gahh, bli så irriterad när han måste ha rätt hela tiden och även när han inser att han inte har rätt så försöker han glorifiera sina misstag med att hitta på en massa argument (som jag gjorde det bara för att du gjorde så först, blablabla). Så himla barnsligt.
Nog klagat, eftersom Honey var så snäll så beslöt jag mig att bjuda honom på Kyoto sushi (ville egentligen ha fuji men det var ju dyrare :p). Det blev jättegott och här kommer bilderna som lovat!



20 valfria bitar hos fuji, vi tog bara ål och lax för de var mina favoriter :p Sååååå himla gott med ål!!! Känner hur salivproduktionen ökar så fort jag ser på den här bilden :p 
230:-



Yakitori (kycklingspett) hos Nihon sushi. Såsen var god men kyckligen var lite lite torr. Det bästa är att man fick soppa och te till maten.
79:- (lunch)


11 bitars sushi hos Nihon, cool form på äggen men annars var det inget speciellt (förutom att Lau Tai jobbade där :p). Tonfisken smakade nästan ingeting och avocadobiten var liten. Serveringsfatet var dock väldigt fint.
79:- (lunch)



Yakiniku (nötkött) + sushicombo. Köttet var faktiskt väldigt saftigt och såsen väldigt god. Ett plus för den fina serveringslådan. Antagligen den bästa lunch-alternativet på nihon, dock tycker jag fortfarande att det är lite snålt med maten, för det priset vill jag har mer!
79:- (lunch)




30 bitars på Kyoto!!! Avocado ingår vanligvist inte men vi fick byta ut crabsticken (som det var från början) till avocado utan extra kostnad ^^ Tycker verkligen att allt på brickan är gott. Deras tonfisk smakar också till skillnad från nihons :p. Så synd att de inte har ål, de skulle definitivt vara min favorit sushirestaurang i hbg annars.
290:-


Avocadosallad med wasabidressing från kyoto som inte smakar wasabi alls. Den är väldigt fräsch, god och aptitretande, väldigt bra som förrätt faktiskt. Dock är det för lite avocado och för mycket sallad.
15:-


Kommentarer
Postat av: Helena

åhh det ser så gott ut! nu blir jag hungrig!

Postat av: betty

hmm av någon anledning kan jag inte äta sushi så ofta.. kanske 5-6 gånger per år eller mindre :P

2009-08-02 @ 15:58:33
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Anna

Va? Vadå inte kan? :p

2009-08-02 @ 16:12:34
Postat av: betty

ok, snarare VILL inte.. är inte sugen på det efter dem gångerna ^^

2009-08-02 @ 19:27:59
Postat av: Erica

Så ni var inte på Zakura?



Jag förstår inte att alla jag frågat tycker att Fuji är bra, det var kasst när vi var där. Får väl testa igen, de kanske bara hade en dålig dag.... T_T



Jag håller med om att man ska ha rent hus när föräldrarna kommer hem. När man har varit ute och rest och kommer hem vill man bara bli ompysslad och slippa komma hem till en smutsig "gau dau" (hundkoja). ^^;

2009-08-03 @ 15:48:26
URL: http://jicachan.livejournal.com
Postat av: Anna

Erica: Fuji har lite ris i sina sushi så man blir inte så mätt, det är väl både en för och nackdel hehe

Zakura har jag faktiskt inte testat på, visste inte ens att det fanns förrän för några dagar sen då jag oc yin var ute och geocachade :p Ska väl testa den någon gång ^^

2009-08-03 @ 20:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback